Het grote offer

23 mei 2017 - Deba, Spanje

Een tocht van 9 uur vandaag in de volle zonneschijn (de afstanden worden op de bewegwijzering in loopuren aangegeven) en door verscheidene landschappen.

Eerst een stuk langs de kust met onwaarschijnlijk mooie views op de oceaan en op allerlei schilderachtige vissersplaatsjes.Dan de bergen op en af. Was zwaar, maar gelukkig bleef het droog, anders zijn de paden naar beneden gevaarlijk glad. Het worden een soort beken. Maar ook liefelijk glooiende weilanden met op de achtergrond de hoge bergen. Als je dan om kijkt snap jezelf niet dat je daar gelopen hebt.

Vermoeid maar tevreden zijn we gearriveerd in de herberg in Deba. Marfa ging gelijk voor de douche en Jeannette voor een terras met heerlijke Baskische landwijn. Nog een laatste mededeling van vandaag. Marfa heeft een goede Caminodaad verricht. Zij heeft een zoenoffer achtergelaten bij een Holy Cross. Meer daarover bij thuiskomst.

1. Isa ooms:
    23 mei 2017
    Hoi oma, heb je ook al foto's gemaakt? Ik wil die graag zien.groetjes isa
  2. Dien:
    23 mei 2017
    Hoera ! Mijn gebedje voor droog weer heeft geholpen. Ik haal uit dit bericht weer dat jullie genieten. Geweldig ! Ga zo door.
  3. Jan van de Ven:
    23 mei 2017
    Ik sluit mij bij het verzoek van Isa aan. Graag bij die mooie verhalen de prachtige vergezichten en de vermoeide dames.
  4. Nan Gelderblom:
    23 mei 2017
    Een zoenofferbij een Holy Cross achterlaten dat maakt mij nieuwsgierig.Als je weer thuis bent Marfa wil ik het graag van je horen. Geert heeft zijn feestje metveel succes " boven de rivieren" gevierd.
    Groetjes. Nan xx
  5. Lia:
    24 mei 2017
    Fijn dat het droog is gebleven. En uh ja, ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar foto's van wat jullie aan prachtige vergezichten hebben gezien en hoop ik nog vele te goed hebben. Groetjes, Lia en natuurlijk ook van Jan.
  6. David:
    24 mei 2017
    Hallo dames, wat zijn jullie goed bezig en trots. Hoop dat het weer beter gaat worden en jullie niet die gladde paden af moeten. Heel veel succes vandaag en we kijken uit naar het verhaal van vandaag!
  7. Alex en Denise:
    24 mei 2017
    We genieten van jullie verhalen, maar een foto is inderdaad ook wel heel leuk.
    Succes weer, Lex en Denise
  8. Renée:
    Hoi Jeanette,
    Geniet volop van deze mooie (zware) tocht...
    Ik denk dat wij het iets relaxter gaan doen...
    Liefs Renée
  9. Marina Visser:
    25 mei 2017
    Ooh heerlijk in gedachten zie ik jullie genieten! Maar ik geniet ook mee !
    Sportieve groet; Marina
  10. Ine Schellinger:
    1 juni 2017
    Hebben jullie ook nog kunnen zwemmen in de Oceaan? Wat geweldig om de bergen waar jullie gelopen hebben achter je te zien. En die vissersplaatsjes , ook een belevenis denk ik. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben!! Geniet en veel liefs Ine