De hele dag pies regen.

2 juni 2017 - Güemes, Spanje

Bij het openen van het raam zagen we hèt al,  alles kletsnat. Maar the show must go on en na het ontbijt de rugzakken omgegooid en op pad! Allereerst optimistisch zonder regen hoes en poncho, maar in de loop van de tijd werden we met dat gemiezer behoorlijk nat en koud. Dus toch maar alles uit de tas getrokken.

Het was een tocht langs weilanden met boerderijen en opvallend veel veeteelt. Dit alles gehuld in laaghangende bewolking. Een beetje eentonig maar de wegen gaven geen problemen.

Aangekomen bij een Alberghe met een missie. Die is met ons gedeeld.Vader Ernesto, die zijn eigen familiehuis heeft uitgebouwd voor ondersteuning van sociale projecten. Deels als Alberghe voor inkomsten. Natuurlijk zijnwij als pelgrim enorm verwend en mogen met een donatie onze waardering uitspreken

Wij delen een 4 persoons cabine met eigen sanitair met een Amerikaans echtpaar. Mel (any) is een medisch masseur en heeft vandaag mijn voet behandeld. Hij heeft een zwelling, maar geen ernstige blessure. Blijven bewegen en doorlopen was haar advies. Dat is dan de eerste 15 minuten gevoelig, maar daarna weer soepel.

Jullie hebben natuurlijk al een paar dagen foto's gemist. Mijn telefoon weigerde zich te verbinden met Wifi.  Een advies uit Nederland : gewoon aan en uit schakelen , loste het probleem op. Zo ver van huis ben je bijna niet in staat om dat te bedenken. Dank! Morgen hopen we Santander te passeren en 1/3 deel van de reis te volbrengen.Vandaag hebben  we de 250 km grens volbracht.

Hartelijke groet

Marfa en Jeannette

1. Dien:
    2 juni 2017
    Jammer zo n regendag ! Morgen beter hoop ik , al zou het maar droog zijn . Houd goede moed !
  2. Florie:
    2 juni 2017
    Wat is het toch leuk om jullie te volgen en wat doen jullie het goed. Super !!
    En weer mooie sfeer foto's
  3. Evelien:
    3 juni 2017
    Fijn dat het zo goed gaat! Morgen vast weer droog.
    Pens. Brrr. Goed moment om een dag te vasten.
  4. Ko Nienhuis:
    3 juni 2017
    Shirley Manson van popgroep Garbage zong meer dan tien jaar geleden: I'm only happy when it rains! Volhouden, hè. Het gaat goed!
  5. David:
    3 juni 2017
    Heel veel succes, wij hebben vandaag pas al die mooie foto's ontdekt :s, en al op 1/3 van de reis, heel goed bezig!!! In Gamba!
  6. Tineke:
    3 juni 2017
    Wat goed Jeannette en Marfa. 1/3 deel van de reis achter de rug. En dat met al die PHDtjes. Zet 'm op voor het volgende 1/3 deel.
  7. Annette Snijders:
    Hi Jeannette en Marfa,
    Wat mooi om zo met jullie mee te kunnen reizen. Ruim 250 kilometer zit er nu op, jullie doen het echt geweldig!! Na regen komt zonneschijn Marfa sterkte met je voet en gelukkig heeft iemand met verstand ervan naar gekeken en dat geeft houvast en rust.Mooie wandeldag . Hartelijke groeten
  8. Marina Visser:
    3 juni 2017
    Bah zo regendag!! maar na regen komt zonneschijn!
    Al in 1/3 van de reis hebben jullie al opzitten.
    Wat een geruststelling Marfa dat een deskundige naar je voet heb gekeken! Geeft rust en zelfvertrouwen in je voet.
    Heel knap wat jullie doen hoor!!
    Hopelijk een droge zonnige dag.
    In afwachting op jullie mooie verslagen en foto's.

Toi,toi,toi!
  9. Nan Gelderblom:
    3 juni 2017
    Ik ga morgen naar JW en Jol neem ik m'n iPad mee voor de foto's leuke serie trouwens,maar zij zijn met de kids in het Guggenheim geweest. (Heel apart) ik heb respect voor jullie klimpresstaties op die natteweggetjes Hulde.
    Liefs, Nan
  10. Coby:
    4 juni 2017
    Hallo daar,
    Wat een mazzel dat Mel even vakkundig naar je voet heeft gekeken Marfa. Niet ontzien, maar doorgaan. Wij zouden het niet bedenken. Dat doet me even denken aan een opmerking in één van de verhalen Marfa, je vroeg je af of engelen bestaan. Zie hier. Ik weet zeker dat jullie er nog een aantal tegen zullen komen. Let op mijn woorden !!!
    Groet, Coby
  11. Bertie Roos-Huldy:
    4 juni 2017
    Hoi Kanjers, ondanks de tegenslagen gaat het jullie lukken. Petje af voor al jullie afzien!
  12. Ine Schellinger:
    6 juni 2017
    Ik denk aan jullie. Hier plenst het ook .Bij ons na die hitte niet zo erg. Jullie ontmoeten wel leuke mensen he. Fantastisch!! Volhouden>