Onze PHPDtjes ( Pijntjes Hier Pijntje Daar)

24 mei 2017 - Markina-Xemein, Spanje

Natuurlijk vraagt iedereen zich af hoe wij het intussen fysiek maken. Vandaag kregen we de complimenten van de mede Santiago gangers over onze snelheid en volharding.Dat was niet onze beleving. Natuurlijk voelen we wel het een en ander.

Door de warmte was het vandaag een zware dag en zijn we erg vermoeid aangekomen.  Opnieuw veel stijle beklimmingen en lastige afdalingen. De rugzak weegt in de loop van de dag steeds meer. Omdat er over een traject van 4 uur lopen geen voorzieningen zijn, moet je extra water meenemen.  Ik ( Marfa) ben van plan wanneer we in Bilbao zijn een deel van de inhoud naar huis op te sturen.

Intussen reageren heupen, knieën en een middenvoetsbeentje. Alles binnen verdraagzame mate. We kiezen dan  ook bewust voor bepaalde afstanden. Soms heb je geen keuze omdat de hostels op meer dan 4 uur lopen verwijderd van elkaar liggen. Overigens treffen we het iedere keer met de hostels.

Natuurlijk genieten we van de vergezichten en maken foto's . Op onze eerste rustdag proberen we die zichtbaar te maken. In de hostels gaat om 22.00 uur het licht en de Wifi uit en is het slapen geblazen. Dan is er te weinig tijd. Vandaag logeren we in een klooster en die heeft al helemaal geen Wifi. Een bar biedt dan uitkomst. We moeten om 22.00 uur binnen zijn anders kom ik er niet meer binnen.

Hartelijke groet van Marfa en Jeannette.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sophie Verdoorn:
    24 mei 2017
    Het lijkt me inderdaad pittig, maar wel erg dapper!!!
  2. Dien:
    24 mei 2017
    Ach ja ........we moeten ook een beetje geduld hebben! Er komen vast wel een keer plaatjes , maar jullie leveren de prestatie en goede rusttijden zijn super belangrijk. Succes ! En knuffels.
  3. Jan van de Ven:
    24 mei 2017
    Het gaat heel goed met jullie. Aandacht voor PHPD-tjes is wel op zijn plaats. Anders worden het grote problemen. Maar jullie zijn gewoon goed!
  4. Tineke:
    Hoi Jeannette en Marfa

Dapper dat jullie zo goed omgaan met een pijntje hier en daar. Maar zo te lezen wordt dat goedgemaakt door alle positieve momenten. Hoop van harte dat dat zo blijft en dat jullie opgewekt het einddoel bereiken. Veel succes!
  5. Yvonne Rakhorst:
    25 mei 2017
    Goed van jullie en let goed op je lichaam neem je tijd .Veel succes.
  6. Bertie Roos-Huldy:
    25 mei 2017
    Spartaans afzien levert vaak de mooiste ervaringen op. Dapper dat jullie de pijntjes en ongemakken voor lief nemen. Ik weet uit ervaring dat een rugzak aan het einde van de dag als lood kan wegen. Als je dan onderweg bent, blijk je ook met de helft van de bagage toe te kunnen. Nog heel veel "camino plezier" en nog veel mooie momenten toegewenst.
  7. Wil. Oomen:
    25 mei 2017
    Hoi meiden leuk van jullie te lezen en het doorgekregen van Marina
    Piet en ik zitten nog in Griekenland een hele fijne reis! Nog 2 weken , dan gaan we weer op de boot naar Italië. Op de terugreis groetjes piet en wil
  8. Marian van der Linden:
    25 mei 2017
    Geweldig hoor zoals jullie het doen. Wacht ook op de foto"s
  9. Isa ooms:
    25 mei 2017
    Hoi mam, super stoer wat jullie doen en ik weet zeker dat je dit kan. Het klinkt afschuwelijk zwaar maar ook heel mooi en indrukwekkend! Geniet vooral van alles.
    Ik heb de baan in Kanaleneiland geaccepteerd. Heb er 2 dagen meegelopen en ben nog enthousiaster dan ervoor. Het lijkt me geweldig na de zomer met deze doelgroep te gaan werken. Ik ben benieuwd of ik na 3 weken nog zo enthousiast ben ;)
    Wij hebben hier heel lekker weer en genieten van de zon en het gigantische zwembad wat we eindelijk hebben opgezet! De kinderen zijn er niet uit te slaan (johan ook niet trouwens)
    Voor nu veel succes, hou vol, we leven met jullie mee!!!
    Liefs Femke
  10. Isa ooms:
    25 mei 2017
    Hoi oma, ik vind het knap dat jij in bergen kan lopen met een rugzak. Ik ga de avondvierdaagse lopen volgende week maar zonder rugzak, die draagt mama maar is niet zwaar hoor.jullie moefen veel meer dragen en dan ook nog met warm weer. Wij hebben het zwembad van mijn diploma nu.die is superduperleuk. Groetjes isa
  11. Anna luna:
    25 mei 2017
    Hoi oma, ik ben hier zo ongeveer even slecht in als vragenlijsten invullen. En dat is heel slecht. Dus succes en veel liefs anna-luna
  12. Ko Nienhuis:
    25 mei 2017
    De laatste etappe naar Bilbao is nog behoor geaccidenteerd. Ik vind dat jullie in Bilbao wel een rustdagje in een hotelletje hebben verdient. Na Bilbao wordt het vlakker. Volhouden, hé. Als het een paar dagen langer duurt, no problem. Wij redden ons hier wel. Kus.
  13. Ko Nienhuis:
    26 mei 2017
    Hè, er zit geen spellingchecker n de blog en je kunt jezelf ook niet achteraf corrigeren. Ik bedoelde natuurlijk: behoorlijk en verdiend.
  14. Nina:
    26 mei 2017
    Een lekkere massage onderweg kan geen kwaad zo te lezen. Rustig aan geniet van het landschap. Veel stretchen en drinken...je komt stapje voor stapje dichterbij...kus op je zere...Nina
  15. Rita Alting:
    26 mei 2017
    Leuk om jullie voetreis te volgen.
    Geweldig om dit te kunnen doen.
    Succes!
  16. Visser:
    27 mei 2017
    Hoi Jeannette en Marfa, jullie positieve en doorzettingsvermogen wordt op de proef gesteld. Maar jullie zijn die hart! Toi,toi,toi! En lekker genieten! Trots op jullie . sportieve groet en dikke knuffels!
  17. Tineke:
    Dag stoere dames

Bilbao in zicht! Nog even volhouden en dan een dagje rust? Jullie prestaties zijn gelijk aan die van Tom Dumoulin. Heb bewondering voor jullie en ben er van overtuigd dat jullie de eindstreep halen.
  18. Ine Schellinger:
    27 mei 2017
    Hoi meiden van stavast. Geweldig. Ondanks pijntje hier, pijntje daar. Mijn eerdere app. zijn denk ik niet overgekomen althans ik zie ze niet. Wat fijn dat jullie het zo treffen met de slaapplaatsen. Geweldig dat jullie de pijntjes hier en pijntjes daar zo goed kunnen handelen. heel veel liefs Ine
  19. AR Viveen- van der Vliet:
    27 mei 2017
    Wat een toppers! Succes!!!!