Wij kunnen zo terecht bij de mariniers.

28 mei 2017 - Pobeña, Spanje

Tijdens onze tocht vandaag kwamen we tot de conclusie, dat wij zo goed kunnen doorstappen met volle bepakking , dat we misschien wel onze roeping hebben gemist. Vandaag leidde zeker 3/4 van tocht ons langs de rivier en het havengebied van industriestad Bilbao. Zeker 6 uur lopen langs de agglomeratie voordat we de rivier met een kabel pont overstaken en weer richting zee liepen

De eerste dagen voerden ons over de bergen langs de kust, daarna ging het  het binnenland in, waar het eenstuk warmer was. Een stevige hoosbui met langdurige lichtflitsen heeft de lucht weer geklaard. Vandaag een niet al te zware tocht met leuke verrassingen. Buiten zittend en genietend van onze café con lecce, zwaaide  bij het  naastgelegen kerkje de deuren open en werd in het voorportaal een grote tafel gedekt. Feest van de patroon de heilige Massimo en werden wij als pelgrims aan de tafel uitgenodigd.  Dat werd snoepen van allerlei lekkernijen. Wij werden hierna met de beste wensen uitgezwaaid, maar uit een zojuist geparkeerd busje, kwam een groep jongeren en muziekanten gerold. Onze nieuwsgierigheid was weergeprikkeld. Een ander busje laadde grote maskers uit. De mannen vertelden , dat ze volgens oud Baskiscebruik met hun specifieke muziek verkleed door de straten liepen en met een grote stoffen bal aan een elastiek kinderen bang maakten door ze te raken. Op verzoek hebben de muzikanten speciaal voor ons gespeeld, terwijl de anderen zich verkleedden. Het viel niet mee om door te gaan,

1. Isa ooms:
    28 mei 2017
    Hoi mam, Wat leuk om je weer aan de telefoon te hebben! Je klinkt geïnspireerd en heel tevreden! Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken zeg, om jaloers op te worden, maar het is je van harte gegund! Zo heerlijk om bezig te zijn met het hier en nu en te genieten van de plekken waar je voeten je brengen. Super trots op jullie, geniet nog veel en blijf de leuke verhalen online zetten. Wij genieten enorm mee! Liefs femke
  2. David:
    28 mei 2017
    Ik denk dat jullie een boek kunnen schrijven als jullie terug zijn. Keep the spirit up en goed bezig!!!
  3. Dien:
    28 mei 2017
    Geloof dat ik tien jaar te vroeg geboren ben ! Wát een belevenis'.......Geniet ervan!
  4. Lian:
    28 mei 2017
    Zo te lezen genieten jullie!
    Ik ook door jullie verslagen te lezen!
  5. Ko Nienhuis:
    Zie je wel. Het gaat lukken! Kus
  6. Jan van de Ven:
    28 mei 2017
    Ja, zo gaat het goed. Het avontuur komt je tegemoet. Maar voor die bliksemschichten hebben jullie toch wel geschuild, hoop ik?
  7. Ko Nienhuis:
    29 mei 2017
    De bliksemschichten waren 's nachts, begrijp ik.
  8. Nina:
    29 mei 2017
    Mooi verhaal, go with the flow en alles komt goed. Jullie zijn goed op weg!
  9. Tineke:
    29 mei 2017
    Wat een belevenissen. Geniet er van.
  10. Tamara Merkus:
    Hallo Jeannette en Marfa,

Wat ontzettend gaaf om jullie verhalen te lezen. Jullie zijn allebei toppers...! Wat een avontuur. Geniet er lekker van en ik denk aan jullie!
  11. Coby:
    29 mei 2017
    Zo te lezen wordt dit een onvergetelijke reis. En dan te bedenken dat jullie nog maar een week onderweg zijn. Het is leuk om met jullie via reislogger mee te reizen. Ik vind jullie een paar kranige meiden! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
  12. Jeanet:
    Hay Marfa,
    Wat een feest om te lezen dat het goed gaat. Ook met de bepakking..
    Op de foto zie ik dat je haar nog goed zit, gelukkig hier ben ik wel heel blij om... (hihi knipoog)
    Nou doe voorzichtig en welterusten voor vannacht !!!
  13. Annemiek:
    29 mei 2017
    Ik vind het fantastisch om jullie zo te volgen. Jullie moeten wel een geweldige conditie hebben, dus al dat geoefen is niet voor niets geweest. M'n schoonzusje is vandaag vertrokken. Ze gingen eerst een paar dagen inlopen zei ze. Ik wens jullie veel succes en plezier natuurlijk. groetjes Annemiek
  14. Jenny branderhorst:
    29 mei 2017
    Wat een leuk verslag en wat doen jullie het geweldig.
    Heel veel wandelplezier nog.
  15. Visser:
    30 mei 2017
    Toppers!! Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen!