Adios Camino

5 juni 2017 - Gorinchem, Nederland

Zondag morgen om  +/- 9 uur zijn we vanuit het hostel per taxi naar  het ziekenhuis gereden. Marfa kon niet verder lopen. De pees bij de enkel was dusdanig overbelast geraakt,  dat verder lopen wellicht na een paar dagen rust had gekund,, maar de klachen wellicht terug zouden keren met het risico van ergere schade.

Al snel zaten we in de taxi naar het vliegveld van Santander. De ANWB heeft alles super  geregelt.  We zijn om 22.30 u. In Amsterdam geland.

Bij  deze hangen uw verslaggevers op de Camino el Norte met pijn in het hart de wandelstokken aan de Eucalyptus bomen.

Met goede groet Jeannette en Marfa

1. Milly van den Eijnde:
    5 juni 2017
    Wat enorm jammer voor jullie! Maar toch ruim 2 weken op pad geweest en veel ervaringen rijker. Beterschap met je voet, Marfa. Je katten zullen blij zijn dat je vroeger terug bent.
  2. Jennie en Fer:
    5 juni 2017
    Wat jammer dat jullie zo moeten terug keren. Van harte beterschap met je voet Marfa. We nemen binnenkort wel contact op. Hartelijke groet.
  3. Evelien:
    5 juni 2017
    Van twee heerlijke weken kan je ook goed nagenieten! En de volgende keer hoef je een stuk minder ver te lopen!
  4. Coby:
    5 juni 2017
    Oh wat is dit sneu. Heel veel beterschap Marfa. Wie weet, misschien proberen jullie het nog een keertje. In ieder geval hebben jullie wel twee weken meegemaakt hoe het is om de Camino te lopen.
    Groet, Coby
  5. Marja Sturm:
    Hoi Marfa
    Oh wat jammer voor jullie. Beterschap Marfa met je voet. Ik vind het een geweldige prestatie wat jullie hebben gedaan.Petje af hoor. Hoop dat je er toch een heel goed gevoel aan overhoud.Zo'n prestatie! Veel mooie herinneringen.
    Veel liefs en groetjes Marja
  6. Lia:
    5 juni 2017
    Ha dappere dames, heel vervelend en jammer dat jullie de tocht hebben moeten beĕindigen. Maar toch, meer dan 250 km. Is niet niks. Het beste met je voet Marfa. Je ziet me binnenkort wel een keer verschijnen. Groetjes, Lia.
  7. Tineke:
    5 juni 2017
    De desillusie zal groot zijn maar de PRESTATIE is toch nog veel groter. Jullie hebben laten zien alles in huis te hebben om deze tocht aan te kunnen. Dus zeker De vlag uit voor dit onvolprezen resultaat.
    En nu vurig wensen dat de voet weer snel geneest!
  8. Marion Rodrigo:
    5 juni 2017
    Wat een pech, zo goed voorbereid en dan zoiets. Verstandig om te stoppen, maar wel ontzettend balen. Liefs, Marion
  9. Dien:
    5 juni 2017
    Heel erg jammer maar petje af voor wat jullie toch gepresteerd hebben !
  10. Florie:
    5 juni 2017
    Jammer dat jullie hebben moeten stoppen, maar tot nu toe toch een geweldige prestatie geleverd. En zeker verstandig om te stoppen om er geen blijvend letsel van over te houden. Ik heb in ieder geval genoten van jullie verslagen. Marfa, heel veel beterschap met je voet en dat je maar weer snel de oude mag worden.
  11. Marian van der Linden:
    5 juni 2017
    Oh wat jammer. Sterkte met je voet Marfa. Je kon het maar dit is gewoon pech. Maar toch mooie ervaringen opgedaan en een knappe prestatie van jullie.
  12. Sophie Verdoorn:
    5 juni 2017
    Wat ontzettend jammer voor jullie dat de reis moet worden afgebroken. Maar ondanks deze tegenvaller voor jullie, vind ik het eigenlijk al heel goed en stoer wat jullie tot nu toe hebben gelopen!
    Beterschap met je voet en tot snel ziens!!!
  13. Jenny branderhorst:
    5 juni 2017
    Wat jammer dat het zo "gelopen" is. Maar wat hebben jullie een geweldige tocht gemaakt in zo'n korte tijd. Daar mag je best trots op zijn.
    Marfa heel veel beterschap met je voet en heel verstandig om het niet verder te forceren. Hopelijk zien we elkaar weer gauw.
  14. Sonja:
    5 juni 2017
    Hoi wandelmeisjes, wat ontzettend sneu voor jullie. Maar wel een heel verstandig besluit. Alle mooie momenten, beelden en gevoelens van dit eerste deel nemen jullie mee naar huis. Marfa een goed herstel van De Voet. Ik heb genoten van jullie verslag. We zien elkaar weer bij Curves.
    Groet Sonja
  15. Alex en Denise:
    6 juni 2017
    We vinden het ontzettend sneu voor jullie, dat het zo verlopen is, maar jullie
    kunnen heel erg trots op jezelf zijn en hebben iets heel bijzonders meegemaakt.
    Het is een speciale ervaring geweest. Marfa we hopen dat je voet snel weer
    beter is en bedankt voor jullie verhalen.
  16. Visser:
    6 juni 2017
    Wat jammer!!! Marfa beterschap met je voet. Jullie hebben wel geproefd en genoten van je wandeltocht. Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie spannende avonturen! Adios ata la vista!
  17. Remond van miltenburg:
    Beterschap Marfa!
    Met veel plezier heb ik jullie reisverslagen gelezen. Jammer dat het zo moet eindigen, wellicht kunnen jullie een volgende keer de tocht vervolgen?
    Gr rémond
  18. Lian:
    6 juni 2017
    Jammer ! Toch genoten van de spannende verhalen . Mooie herinneringen altijd koesteren . Marfa beterschap en snel tot ziens. Jeannette het gaat u goed.
  19. Fimmy:
    6 juni 2017
    Na een weekje weg, ging ik er voor zitten om jullie avonturen te lezen. Ik kon m'n ogen niet geloven: jullie zijn weer thuis. Wat een dikke pech. Maar wel een geweldige prestatie geleverd. Ik heb deze week 1 nachtje in een koepeltentje doorgebracht, nooit weer.
    Het is nu ook afgelopen met de mooie foto's en verhalen, jammer!!!!
    Ik wens Marfa beterschap. Wie weet komt het er nog een keer van om de tocht te vervolgen.
  20. Bertie Roos-Huldy:
    6 juni 2017
    Wat jammer dat het zo moest eindigen. Maar er is zoveel waar jullie trots op mogen zijn. Tel daar bij op, de nooit meer uit te wissen ervaringen, die neemt niemand jullie meer af. Marfa, hopelijk herstelt je voet weer snel en kan je binnenkort terugzien op een bijzondere ervaring. Je blijft voor mij een kanjer!
  21. Agnes Huiskens:
    7 juni 2017
    Hoi Marfa en Jeannette.
    Dit was niet de bedoeling van jullie onderneming, maar op een gegeven moment moet je een beslissing nemen als er problemen zijn. Jammer voor beide dat het zo geëindigd is. Marfa sterkte met het herstel van je voet. Ik bedank jullie beide voor jullie verhalen.
    Groet, Agnes
  22. Annette Snijders:
    8 juni 2017
    Grrr... heel jammer en wat een dikke pech!! Jullie zijn kanjers en kunnen trots zijn op wat jullie hebben gedaan! Marfa, beterschap! Hartelijke groeten, Annette
  23. Lex Steijn:
    10 juni 2017
    Ah, Marfa. Wat ontzettend jammer. Wel beter zo om erger te voorkomen. Heel veel beterschap . In elk geval heb je toch een fantastische ervaring achter de rug. Hartelijke groet van Lex.
  24. Bart van Egmond:
    17 juni 2017
    Wat jammer van die Marfa! Volgende keer beter Jeannette!