Bestaan er dan toch echt engelen?

30 mei 2017 - Castro Urdiales, Spanje

Vanuit Pabena vertrokken we onder een bewolkte lucht naar Casro Urdiales. Marfa had niet zo'n beste nacht achter de rug. Volgens haar had ze onder een walrus geslapen, want weer stapelbedden in deze herberg. Haar bovenbuurman was nogal beweeglijk en Marfa had het gevoel dat ze in een aardbevingsgebied was terecht gekomen. Deze herberg overleeft door donaties. Bij de eerste aanblik van de accomodatie vonden we eigenlijk dat we niet hoefden doneren, maar wel een greep uit de donatiepot konden doen. We keken een slaapzaal die veel weg had van een varkensstal. Bomvol en vies.

Maar toen: Het eerste wonder! We werden meegetroond naar een lege slaapzaal en mochten onze eigen bedjes uitzoeken. Later kwamen er nog wat mensen bij, oa. Dus die walrus die uitgekiend boven Marfa kroop. Maar goed; op weg dus. Prachtig zeepad met weidse zicht op de oceaan. Donkere, dreigende bergen lieten we achter ons.

De Spanjaarden hebben een nieuwe hobby ontdekt.  Ze zetten de Camino pijlen in de verkeerde richting. Je lacht je slap  als je na een hoop  geploeter met je zware bepakking boven op de vierbaanssnelweg terecht komt! Terug om het juiste spoor weer te vinden. Een steile klim over een slikkerig pad, waar geen einde aan leek te komen. Toen kwam onze eerte tegenslag. Marfa kreeg  veel last van een voet. En ondanks sporttape ging het lopen zo moeizaam, dat we besloten de laatste 7 km niet te voet verder te gaan, maar liftend of met de bus zo gauw als de mogelijkheid zich zou voordoen.

Toen het tweede wonder: De engel José Miguel kwam op ons pad en bracht ons naar het centrum van Castro Urdiales met zijn auto in de inmiddels stromende regen. Om dit te vieren hebben wij onszelf getrakteerd op koffie met gebak. Na dit avontuur besloten we in dit prachtige vissersplaatsje dan een goed pension te nemen en daar 2 nachten te blijven. Ons lichaam heeft een dagje rust verdiend en Marfa's voet zeker. Na even zoeken ( een stinkende pension afkeurend) resideren  we in een heerlijk ruime 3 pers. kamer met balkon.

Hartelijke groeten, een knuffel voor onze dierbaren en dank aan onze  volgers voor hun fijne woorden.  Toch een dun lijntje naar thuis!

1. Simone:
    30 mei 2017
    Lekker ffies bijkomen dan maar! Lekker even sightseeing doen in casro! Geniet ervan en morgen weer met volle moed er tegen aan :).
  2. Ine Schellinger:
    30 mei 2017
    Gompie wat vervelend als je niet kan slapen door het gevriemel van een ander. Goed dat jullie een rustpauze hebben genomen. Maar ik lees toch wel dat jullie genieten van de natuur en de engeltjes op jullie pad. Pijntje hier, pijntje daar valt dan in het niet.
  3. Dien:
    30 mei 2017
    Op zulke momenten ga je zeker in engelen geloven ! Een rustdag kan alleen maar goed zijn. Hopelijk wil je voet daarna weer meewerken. Succes en groeten !
  4. Lia:
    30 mei 2017
    Grappig om de naam 'Gompie' in dit verband te zien opduiken. Alleen had hij beter een ander slaapplekje kunnen uitzoeken. Hoop dat jullie van de rustdag hebben kunnen genieten en dat het met Marfa's voet weer beter gaat. Leuk om nu ook door de foto's een beeld bij jullie tocht te krijgen. Groetjes, Lia
  5. Visser:
    30 mei 2017
    Jeannette en Marfa, lekker van jullie ingelaste rustdagen kunnen genieten! Marfa hopelijk dat de rust jouw voet goed gegaan! Ik vind het knap wat een geweldige prestatie en doorzettingsvermogen. Sportieve knuffels
  6. AR Viveen- van der Vliet:
    30 mei 2017
    Wat een belevenissen...lekker uitrusten..en niet vergeten te genieten he???
    Groetjes Arriene
  7. Yvonne Monart:
    30 mei 2017
    Beste dames. Daar jullie het syndroom van PHPD bezitten, is het zeer verstandig om het lichaam rust te gunnen want anders zal dit teveel opspelen. Vergeet niet te genieten en hou vol want jullie hebben al een prachtprestatie geleverd tot nu.
  8. Marian van der Linden:
    30 mei 2017
    Wat een mooie belevenissen maken jullie mee. Marfa, sterkte met je voet het gaat je lukken en hopelijk geen lastige walrus meer hi hi .lekker even genieten van 2 daagjes rust.
  9. David:
    30 mei 2017
    Stoere dames! Ik hoop dat jullie lekker bijkomen en Mamma beterschap met je voet. En engelen bestaan zeker en ze reizen mee! Dikke zoen en geniet van jullie ADV dag!
  10. Evelien:
    Hoi oma,

Hier alles goed. Morgen ga ik de dansjes voor de musical bedenken.
    Ik moet er niet aan denken, zo ver lopen met zo'n grote rugzak. Ik vind het heel dapper maar wil nooit mee.
    Liefs, Anna-Luna
  11. Jan van de Ven:
    30 mei 2017
    Marfa is een kei in het aanleggen van verbandjes. Dus kan ze dat nu bij haar voet doen. En verder lekker rusten en genezen! Dat wordt een prettige dag morgen.
  12. Agnes Huiskens:
    31 mei 2017
    Hallo Marfa en Jeannette,
    Jammer dat jullie km moeten maken die eigenlijk niet nodig zijn. Maar zo merk je dat niet iedereen aan de wandelaars denken die met een doel op pad zijn. Geniet dan maar van alle engeltjes die op jullie pad komen. Ik hoop dat de komende dagen beter gaan. Marfa ik wens je veel sterkte met je onwillige voet. Groet Agnes