2 dames op het dievenpad.

26 mei 2017 - Larrabetzu, Spanje

Gisterenavond helemaalstul aangekomen ( na 10 uur lopen) in een internationaal hostell. Geslapen als in een kippenhok met 12 personen op stapelbedden. We waren waarschijnlijk beter af geweest in het hospetaal, waar een geschrokken baliemedewerker op onze vraag naar de weg,  vroeg wat er zoal met ons loos was. We hadden geen energie meer om nog naar een herberg te zoeken. Omdat de accomodatie relatief duur was maarronduit slecht, hebben we wat stokbrood en wat Jammer gepikt voor onze lunch. ( voor goede orde Marfa is daar te netjes voor, maar at niettemin met smaak.Het traject van vandaag was een flinke wandeling vanzo'n 10 uur. Na gisteren zagen we dat nietzitten. Halverwege kwamen we in een schattig dorpje met herberg.Een gemakkelijk keuze met onweer in aantocht.

We waren de eersten om 15.00 uur. José is onze gastheer en Jeannette heeft er weer een vriend vorm het leven.  Een schone herberg met lekker bedjes en douche. Ons wasje net als Marokkanen dat doen, lekker laten drogen in de palle zo'n op een warme ondergrond.  Ons pelgrims menu wordt vanavond om 19.30 uur geserveerd bij Marie Louise. op het stadsplein.Daarna naar bed om morgen weer fris en fruitig aan onze tocht naar Bilbao te beginnen.

Hartelijke groet Jeannette en Marfa

1. Dien:
    27 mei 2017
    Had het slechte weer al gezien en dus extra schietgebedje gedaan opdat jullie kunnen volhouden! Erg hè, wij hebben hier nu super weer, mij zelfs veel te warm...... Na verdiende rust moedig verder !
  2. Simone:
    27 mei 2017
    Ja, dat klinkt als mijn mama! Altijd goed met contacten leggen!
    Ik lees dat het toch wel zwaar is, maar desalniettemin, enorm veel respect voor deze twee vrouwen. Zo trots dat mijn mama dit doet! Keep up the good work :)
  3. Lia:
    27 mei 2017
    Petje af voor jullie, niet een, maar meerdere. Hadden jullie naast brood en jam, ook niet wat eitjes uit dat kippenhok mee kunnen nemen? Groetjes, Lia
  4. Jos Nienhuis:
    Zet hem op dames.
    En mam, heb je geen bril bij je zeker? Lastig hè die kleine lettertjes op de telefoon, maar wel leuk dat je steeds daardoor mij belt :)
  5. Ko Nienhuis:
    27 mei 2017
    Jos, ze heeft zelfs ,twee (!) leesbrillen mee! Je bent gewoon populair.
  6. Isa ooms:
    27 mei 2017
    LieLieve oma, ik heb de foto's gezien. Het is daar heel mooi. En het paard was prachtig. Je doet het heel goed maar ik mis je wel. Want het is al een lange tijd dat je weg bent en je blijft ook nog heel lang weg. Thomas kwam vandaag hier spelen en hij ging in jouw zwembad zwemmen in zijn blote kont en in zijn opblaas kikker. Nu ga ik slapen. Dat ga jij vast ook doen want het is al laat. Liefs van Isa
  7. Nina:
    27 mei 2017
    Fijne een schone slaapplek, rust goed uit! X
  8. Florie:
    27 mei 2017
    Wat leuk om jullie te volgen. Ik heb heel veel respect voor jullie, wat een zware tocht ........
  9. Yvonne Monart:
    27 mei 2017
    Beste dames. Respect .......
    Hier vallen de mussen van het dak en ben je blij om een terras te pikken ipv met bepakking te lopen. Succes en hou vol.
  10. Tineke:
    Lieve Dames,
    Door mijn vakantie ben ik vandaag pas begonnen de verslagen te lezen en.....ik heb ze achterstevoren gelezen. Dat is heel speciaal.
    Petje af voor jullie moed en doorzettingsvermogen.
  11. Visser:
    28 mei 2017
    Dames, respect hoor!! Jullie krijgen niet kado! Wel heel mooi de doorzettingsvermogen van jullie!! Jeannette een brutaal mens heb de halve wereld( ik noem zelfredzaamheid , een stukje brood kunnen ze missen hoor. Na mijn diepe buiging voor jullie zeg ik keep ging!
  12. Bertie Roos-Huldy:
    28 mei 2017
    Jullie zijn echte kanjers. Wat een doorzetters. Veel mooie dagen en de groeten aan Bilbao. Gaan jullie nog naar Guggenheim?
  13. Lex Steijn:
    28 mei 2017
    Hallo Marfa ! Ik lees jullie berhalen met veel belangstelling en plezier. Wat een belevenis! Veel succes voor de rest van de tocht en keep safe. Hartelijke groet van Lex.
  14. Ine Schellinger:
    1 juni 2017
    Ik geef steeds reactie, maar ze staan nergens genoteerd??
  15. Marfa Nannini en Jeannette Nienhuis:
    1 juni 2017
    Ja hoor Ine, Wij hebben al diverse reacties van jouw hand gelezen. Gompie is bv voorbij gekomen