De eerste klap is een daalder waard!

21 mei 2017 - San Sebastián, Spanje

Na veel adviezen om vooral onze tocht van vandaag niet over de bergkam te lopen, waren deze dames er van overtuigd, dat wij met onze voorbereiding dit klusje wel konden klaren. Nou dat hebben we geweten. Diverse zeer stijle beklimmingen over een moeilijk begaanbaar pad verrasten ons. Eenmaal op kam was het uitzicht fenomenaal. Vanwege de zwaarte hebben we  meerdere rustpauzes moeten inlassen maar konden gelijktijdig genieten van al het mooie dat de natuur voor ons in petto had. Uitzicht op de Atlantische Oceaan, prachtig groene weiden met diverse paardenkuddes en hun veulentjes. Bloemen in overvloed en indrukwekkende overvliegende adelaars. Echte zondagskindern voelden wij ons.

Wel zat er het nodige tegen. We hebben een paar keer een verkeerde afslag genomen en dat koste de nodige zweetdruppels om weer op het goede pad te komen. Eenmaal een estuarium overgevaren en in een dorpje aankwamen en slaapaccomodatie zochten, werden we enigszins vijandig bejegend. Geen slaapplaatsen beschikbaar en wij wilden na ruim 8 uur lopen niet meer verder. Een vriendelijke dame adviseerde debus naar SanSebastian te nemen. Zo hebben wij ons 5 km met openbaar verplaatst en met hulp van de lokale groenteboer in een rustig, schoon pension zonder andere snurkers een kamer gehuurd .Tevreden en gelukkig met  onze oplossing gaan nu de oogjes toe.

Hartelijk groet  en een knuffel voor al onze dierbaren.

Jeannette en Marfa

1. Alex en Denise:
    22 mei 2017
    Dat was een pittig begin van jullie reis, maar wel veel mooie dingen gezien.
    Succes morgen.
  2. Ko Nienhuis:
    Hold on!
  3. Jacqueline Nannini:
    22 mei 2017
    Wat een avonturen en dat op de eerste dag! Dat belooft wat...
    Succes vandaag!
  4. Nina:
    22 mei 2017
    No nuts no glory...ik hoop vandaag wat soepeler. X
  5. Dien:
    22 mei 2017
    Wat een avontuur ! Ik bewonder jullie wel hoor. Van de jaren dat Leen en ik bergwandelden weet ik dat de beloning geweldig is als je boven komt : dat uitzicht ! Houd vol ! Groetjes en liefs, Dien.
  6. Sophie Verdoorn:
    22 mei 2017
    De kop is er af! Een pittig begin van jullie tocht.
  7. David:
    22 mei 2017
    Goedzo! Gelijk alles gehad, nu alleen nog maar soepel en mooi!
  8. Bertie Roos-Huldy:
    22 mei 2017
    Mooie beschrijving van het contrast tussen fysieke inspanning en de ervaren schoonheid van de natuur! Ojala que vaya bien!
    Saludos Bertie
  9. Yvonne Monart:
    22 mei 2017
    Tegenslag, maar dat hoort erbij en daar laten jullie niet door kisten. Succes !
  10. Lia:
    22 mei 2017
    Wat een verhaal. Heb veel respect voor jullie doorzettingsvermogen. Fijn dat jullie van de natuur hebben kunnen genieten. Hoop dat dat de komende tijd zo blijft, maar dan zonder verdere tegenslagen. Groetjes, Jan en Lia.
  11. Marian van der Linden:
    22 mei 2017
    Wow, pittig hoor. Maar volgens mij gaat het heel goed komen met jullie. En geniet idd van de natuur enz. Gr. Marian
  12. Jan van de Ven:
    22 mei 2017
    Tja. De waarde van al jullie geweldige inspanningen wordt pas aan het einde uitbetaald. Maar ga zo door en jullie zullen overladen worden met respect. Wat een tocht! Ik begin nu al een beetje jaloers te worden.
  13. Agnes Huiskens:
    24 mei 2017
    Dag Marfe en Jeannette,
    Fijn dat het allemaal gelukt is de eerste dag. Ik wens jullie veel sterkte en wandelplezier in een mooie omgeving.
    Groet, Agnes